Friday 24 December 2010

sina pluss matemaatika

Seisan tahvli ees. Mudin närviliselt enda sõrmeotste vahel tolmust valget kriiti ja tunnen, kuidas mu mõistus suudab kõike muud peale selle mittemidagiütleva numbrirägastiku nii kirglikult haarata. Saaks see hetk juba läbi. Vahin neid näruseid olevusi, keda kutsutakse numbriteks. Nad on nii süütud ja selged. Ometigi ei mõista ma nendevahelisi seoseid. Segadus. Täielik iiveldus. Peas trummeldab üks lause. Ma vihkan matemaatikat! Ma vihkan matemaatikat! Vihkan! Vihkan! Vihkan! Vaikus. Kõik loodavad mulle, nende pilgud on mulle suunatud. Aga ma ei oska. Aidake! Kuid keegi ei saa ega oskagi aidata. Tunnen ühte kõrvetavat pilku enda kaelal, õlgadel, kogu kehal. See kuulub sellele vastikule mõrrale, kes istub klassi ees ja tunnetab võimu, sest teab, et ta on hetkelise seisuga kõige targem inimene. Värdjas. Ta küsib midagi, ma ei vasta. Seisan ja mõtlen enda mõtteid. Ainult mullekuuluvaid, nähtamatuid. Kaitstuna kõikide eest. Olen juba peaaegu maha rahunenud. Tahaks sealt lihtsalt ära saada. Kellahelin. Oo, mitte kunagi enam!


Seisan su kõrval. Mudin närviliselt enda sõrmeotste vahel suitsevat sigaretti ja tunnen, kuidas mu mõistus ei suuda millegi muu peale mõelda, kui sinu närvilise ja ootusäreva näo peale, mis loodab kuulda minu suust midagi, mida ma pole kunagi julgenud öelda. Saaks see hetk juba läbi. Vahin su imelikult pimestavaid silmi. Need on nii süütud ja selged. Ometigi ei mõista ma, mis nende taga toimub. Mida need näevad ja mis signaale nad sinu ajukoore alla saadavad. Segadus. Peas trummeldab üks lause. Ma vihkan sind! Ma vihkan sind! Vihkan! Vihkan! Vihkan! Vaikus. Sa loodad mulle. Mu pilk eksleb mööda sätendavat öist lund. Ma ei tea, kuhu vaadata või mida vastata. Aidake! Kui ma tean, et mitte mitte keegi ei saa mind aidata, keegi ei tunne seda, mida mina praegu. Tunnen ühte parastavat pilku enda huultel, silmalaugudel, kogu kehal. See kogub end kokku ja lõpetab mu pupilli sügavustes. See kuulub sulle. Sulle, kes sa seisad mu ees, teeseldes, et sa oled ükskõikne ja tead ammu kõike. Värdjas. Sa närid rahulolevalt enda alahuult, vahid üles ja siis jälle alla. Viimane mõte, mis mahub mu pähe on omakasupüüdlik. Ma pööran sulle selja ja kõnnin minema. Sa hüüad midagi, ma ei kuule. Nüüd olen ainult mina. Ma ei pea enam kedagi kartma, mu kaaslasteks on minu mõtted. Esimene majanurk. Oo, mitte kunagi enam!